fredag 2 maj 2008

3 maj



Dagens vikt: 68,1

Jag har nu slutat att tänka på vad jag äter. Väger mig varje morgon och vågen visar fortfarande 68 kg. Det är jag rätt nöjd med. Jag får kommentarer från nära och kära att min viktnedgång syns jätte mycket och att de inte vill att jag går ner mer. Min idealvikt är minus tre kg till men jag tror att jag kommer nå dit inom snar framtid även om jag inte fokuserar på kilon.

5,5 kg har jag gått ner sedan jag började vecka 9 och känner mig riktigt stolt över det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Bra jobbat. Se till att ät mycket protein så går viktnedgången lättare och du får mer mättnadskännsla av protein än tex kolhydrater. Ett tilskott på Omega-fett är även bra, då det ökar förbränningen. Ta 1-2 tsk linfröolja varje dag. Ett tilskott av kalciumtillskott (finns billiga på mataffärer (friggs) sägs göra det lättare för att tappa vikt.
Jag själv är 177cm, började på en vikt av 94!!! hade sådan ångest över min vikt. Har nu gått ner till 80 kg, men vill ner till 72. Dom sista kilona är svårast, men just nu prioriterar jag inte snabb viktnedgång utan att bara tappa fett och inte muskler. Har börjat gymma lite också för att få större muskelmassa. Det är bra eftersom muskler behöver mycket energi och därmed kan man äta fler kcal/dag utan att gå upp i vikt...Åsså är det snygg också.
Men än en gång, grattis :)
// Rebecka.sundin1@hotmail.com

Anonym sa...

Hi, guantanamera121212